maandag 12 december 2011

Open en bloot: Seks en huwelijk in de kerk. Vragen alstublieft!

Volgend jaar wil ik een nieuwe prekenserie gaan houden. Over huwelijk en seksualiteit. Dat onderwerp is best belangrijk in de kerk. Er zijn allerlei uitgesproken en onuitgesproken regels en verwachtingen op dit gebied, en ook heel veel vragen.



Seksualiteit en relaties horen bij die dingen in het leven, die ons het diepst raken. Toch, is mijn ervaring, wordt er weinig over gepraat in de kerk. Dat is jammer, want daardoor gaan er ook veel dingen scheef. Doordat we hier zo weinig over praten raken we makkelijk in de problemen, tobben we veel alleen en worden we gemakkelijk eenzaam.

Mijn vraag aan u en jullie is: welke vragen of thema's zouden jullie graag eens aan de orde willen stellen in een preek? Ik hoor het graag, en zal mijn best doen dat mee te nemen in de serie.

Stuur je vragen en opmerkingen naar rikbikker@gmail.com.

1 opmerking:

  1. spelling van de woorden seks en seksualiteit aangepast met dank aan een oplettende @wbeinema.

    BeantwoordenVerwijderen